tisdag 10 april 2012

Tisdag 10 april 2012. Start för min blogg, vi får se vad det blir. Jag heter som sagt Åsa och är från Västerås, tycker mycket om att skapa, scrapbooking, papper, kalligrafi, tyger, färger och former tycker jag är kul, har även målat lite olja och akvarell.
All inspiration som man hittar på internet och allas bloggar och bilder får hjärnan att bli överarbetad ( possitivt) av ideér och projekt att testa. Som många av oss så har jag bra och dåliga dagar, mina dåliga dagar blir jag påmind om att min kropp vill inte så mycket som jag vill, har en muskel/nerv sjukdom som heter CMT ( mina muskler förtvinar i främst händer och fötter) sen har jag fått reumatiskt SLE/ Sjögren. Men det ska inte hindra mig från att skapa, vissa perioder mindre men det får man ta.

Lånar ett litet citat från en väninna (midnight scrap), hon skrev att " Scrapbooking är inte bara en hobby, utan en livsstil ", jag ändrar det lite till att " Skapa är bara inte en hobby, utan en livsstil".

Hoppas att jag lyckas hålla den här bloggen igång, har aldrig provat förut, det kommer nog att vara mycket bilder och text såhär ibörjan och som sagt, har aldrig gjort nåt liknande förut så det kommer nog att bli lite fel här och där innan man kommer på hur allt funkar.

Idag blir det en LO jag gjort på mig själv som 2-åring, enkel men en av mina första.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar